Vokietijos restoranų tinklas „Vapiano“ pateikė prašymą iškelti bankroto bylą

Koronavirusas nusineša ne tik žmonių gyvybes, bet tampa pragaištingas ir daugeliui verslininkų. Didžioji dalis maitinimo sektoriaus įstaigų kol kas priverstos visiškai stabdyti savo veiklą, o kai kurios stengiasi užsidirbti siūlydamos klientams pristatymo į namus paslaugas. Deja, tai padeda ne visiems. Karantino metu itin smukus pardavimams, Vokietijos restoranų franšizės įmonė „Vapiano“ dar kovo mėnesį kreipėsi dėl bankroto bylos iškėlimo, o netrukus apie bankrotą pranešė ir austrai.

Patronuojančios Voketijos bendrovės „Vapiano SE“ atstovų teigimu, Kelno apygardos teisme pateiktas prašymas iškelti bankroto bylą ir nėra iki galo aišku, ar bendrovės dukterinėms įmonėms taip pat reikės pateikti bankroto prašymus.

„Vapiano“ restoranų, kuriuose lankytojams siūloma ragauti picas, makaronus ir salotas, akcijos smuko dviem trečdaliais, todėl nuostoliai per metus sudarė daugiau nei 90 proc. ir bendrovė pateko į itin pigių akcijų (penny stock) teritoriją. „Vapiano“ atstovai teigė, kad nesugebėjo susitarti su akcininkais ir kreditoriais dėl 36,7 milijonų eurų likvidumo injekcijos, todėl negalėjo kreiptis dėl pagalbos pagal vyriausybės paramos programą, skirtą padėti nukentėjusiems nuo COVID-19.

Pasak ekonomistų, gastronomijos įmonių nuosavas kapitalas paprastai yra žemas, todėl jos pateka į ypatingą rizikos grupę. Pinigai cirkuliuoja cikliškai – už vakarykštę dieną uždirbtus pinigus naujos prekės perkamos šiandienai bei mokamos algos darbuotojams. Kol kas šis ciklas smarkiai sutrikdytas. Nežinia, kiek laiko ši krizė tęsis, o be to, nereikia tikėtis, kad karantinui pasibaigus žmonės iš karto užplūs gastronomijos paslaugas teikiančias vietas.

Visi „Vapiano SE“ valdomi vokiečių restoranai kol kas liks uždaryti. Įmonės atstovų teigimu, vokiečių ir tarptautiniams franšizės gavėjams bankroto byla įtakos daryti neturėjo, vis dėl to, apie bankrotą balandžio mėnesį paskelbė ir Austrijos restoranai. Šios šalies restoranai neseniai pradėjo vidinius restruktūrizavimo procesus, o pasak jų atstovų, dėl meniu pokyčių pavyko pritraukti ir naujų klientų. Visgi, nepaisant patrauklių naujovių, krizė neaplenkė ir austrų – prasidėjus karantinui restoranai turėjo užsidaryti, o dėl to smarkiai smuko pardavimai, buvo atleidžiami darbuotojai, o galų gale paskelbtas ir bankrotas.

FranchisingLT

Lasīt citus rakstus