Franšizės plėtros rūšys

 

Franšizės sistemos siūlo puikias verslo galimybes fiziniams asmenims, bendrovėms ir investuotojų grupėms.

Didelis daugelyje sričių veikiančių franšizės davėjų skaičius ir skirtingi investavimo lygiai atveria verslo galimybes tiek mažoms šeimos įmonėms, tiek multimilijoninio investavimo grupėms, kurios ieško savo investicijų portfelio diversifikavimo galimybių.

Bendrovės naudoja įvairias franšizės plėtros rūšis, atsižvelgiant į jų strategiją konkrečiose rinkose. Jei bendrovės strategija įvairiose rinkose yra skirtinga, franšizės plėtros rūšys taip pat bus naudojamos skirtingai. Skiriamos keturios pagrindinės franšizės plėtros rūšys – vieno struktūrinio padalinio franšizė, tinklo plėtros franšizė, teritorijos plėtros franšizė ir „master“ franšizė.

 

Vieno struktūrinio padalinio franšizė

Vieno struktūrinio padalinio franšizė yra labiausiai tradicinė ir istoriškai plačiausiai naudojama franšizės sistemos forma. Franšizės davėjas priskiria fiziniam ar juridiniam asmeniui teises ir įpareigojimą atidaryti ir valdyti vieną franšizės struktūrinį padalinį. Franšizės gavėjas turi investuoti savo kapitalą, pritaikyti savo vadybos įgūdžius ir įprastai asmeniškai dalyvauti bendrovės valdyme.

 

Kelių struktūrinių padalinių (tinklo) franšizė

Franšizės davėjas priskiria kelių struktūrinių padalinių franšizės gavėjui teises ir įpareigojimą įkurti ir valdyti du ar daugiau franšizės padalinių. Šiuo atveju franšizės gavėjas įsipareigoja atidaryti nustatytą struktūrinių padalinių skaičių per nustatytą terminą. Tinklo franšizės gavėjas turi turėti finansinių galimybių ir vadybos įgūdžių, kad galėtų plėtoti kelių franšizės struktūrinių padalinių veiklą.

 

Teritorijos plėtros franšizė

Šis franšizės modelio rūšis yra panaši į kelių struktūrinių padalinių franšizę, nes franšizės davėjas priskiria nustatytam juridiniam ar fiziniam asmeniui (teritorijos plėtros franšizės gavėjui) teises ir įpareigojimą įkurti ir valdyti daugiau nei vieną franšizės struktūrinį padalinį. Teritorijos plėtros franšizės gavėjas įsipareigoja atidaryti nustatytą struktūrinių padalinių skaičių per nustatytą terminą nustatytoje teritorijoje, dėl kurios susitariama su franšizės davėju.

 

„Master“ franšizė

Franšizės davėjas „master“ franšizės gavėjui priskiria franšizės teises nustatytoje valstybėje, regione ar žemyne ir įgalioja „master“ franšizės gavėją teikti visą franšizės davėjo produkcijos ir paslaugų asortimentą per subfranšizę, kaip franšizės davėjas tai atlieka pats, valdydamas ir plėtodamas savo verslą. Be to, kad „master“ franšizės gavėjas turi teisę ir įpareigojimą sukurti ir vadovauti nustatytam franšizės struktūrinių vienetų skaičiui nustatytoje teritorijoje, jis turi teisę, o dažnai ir įsipareigojimą, ieškoti kitų franšizės gavėjų. Faktiškai „master“ franšizės gavėjas tampa franšizės davėju tiems franšizės gavėjams, kurie prisijungia prie šios sistemos per „master“ franšizę.

Franchising LT

Lasīt citus rakstus